Un dels reptes més grans de la mobilitat és la descarbonització del transport per carretera.
Les solucions de moment no són úniques i fan que l’escenari sigui molt complex. El vehicle elèctric juga un paper clau però no serà la solució que ens acostarà a l’objectiu de cero emissions de CO2, haurem de desenvolupar altres tecnologies.
Entretant els vehicles que es comercialitzaran en els propers 5 anys, en la seva majoria, estaran conectats a la xarxa, el que vol dir que es crearan molts models nous de negoci i de gestió.
En paral·lel anirem adoptant solucions d’ajuts al conductor fins a tenir moltes funcions que ens donaran automatismes que permetran que els vehicles, en multitud de situacions puguin circular sense intervenció del conductor. En un termini de 10 anys els canvis seran de molta envergadura i s’avançarà cap el idíl·lic concepte de “cero accidents”.
Tots aquells avenços tecnològics es trobaran amb uns canvis d’hàbits a la societat que anirà migrant als vehicles compartits i al concepte d’us en lloc de la propietat.
Estem davant d’un dels episodis de canvi més important de la industria de l’automòbil dels últims 50 anys.