Si bé ja alguns anys abans s'havia realitzat un exercici d'evacuació dels alumnes de les Aules amb bons resultats, no es disposava d’un Pla d'Acció ni del registre dels resultats amb les desviacions respecte al Pla i les accions correctores.
Durant el curs 2024-25, aprofitant que dins de la Junta es disposava de dos Tècnics en Seguretat, aquesta va veure l’oportunitat de crear un Pla d'Acció amb els seus registres de simulacre, a fi de que al cap d'un temps algú més s'hi pogués emmirallar i repetir l'experiència millorant-lo.
Així, per a fer la posada a punt del sistema es va seguir la següent llista d'accions:
- Redacció d'un primer esquema d'actuació.
- Informació i consulta del mateix amb els caps d'auditori.
- Informació, consulta i coordinació amb les empreses responsables dels auditoris.
- Redacció d’un Pla d'Acció per l'Evacuació dels alumnes en cas d'emergència.
- Informació i consulta del mateix amb els caps d'auditori.
- Recerca dels col·laboradors de l'Aula disposats a participar-hi.
- Informació i formació de tots els col·laboradors, per part de les empreses
responsables de les aules.
- Proves d'actuació amb tots els col·laboradors, executades pels caps d'auditori isupervisades "in situ" per la Junta.
- Coordinació amb les empreses responsables dels auditoris per decidir les dates adients per fer els simulacres.
- Realització de simulacres a cadascuna de les Aules.
- Revisió dels Plans d'Evacuació i difusió dels informes a les parts interessades.
- Seguiment de les accions correctores.
Els resultats d'aquest procés, es poden consultar als documents adjunts a sota segons el següent ordre d’introducció:
- Pla d'Evacuació A1
- Pla d'Evacuació A3
- Pla d'Evacuació Fira
- Simulacre A1
- Simulacre A3
- Simulacre Fira
Amb la confiança que sigui d'alguna utilitat per a tots els socis de l'Aula d'Extensió Universitària per a la Gent Gran de Sabadell, s'ha creat aquest apartat el
30 d'abril de 2025.
La Junta de l'Aula